İçeriğe geç

Fazla Para kesintisi

AliExpress Destek – Soru ve CevapFazla Para kesintisi
Tamer asked 2 sene ago

Selamün aleyküm. AliExpress üzerinden yaklaşık olarak 4-5 yıldır alışveriş yapmaktayım. İrili ufaklı pahalı ucuz birçok ürün yaptım bu işin ticaretini de yapıyorum. Ufak tefek sıkıntılar haricinde hiç sıkıntım olmadı. Bunları anlatma sebebim Bir kaç kişinin çıkıp ‘Bilmiyorsan kullanma’ denemesi için. Neyse fikir firar etmesin geçenlerde toplamda 9 parça her biri farklı ürün olmak üzere yaklaşık 600 liralık ürün sipariş verdim. Fakat her bir üründen yapılan fazla kesintileri hesapladım bugün 17 lira yapıyor. Kimi üründen 4 buçuk lira kiminden 80 kuruş kiminden 10 kuruş lira kesinti yapılmış. Mesela bir ayakkabı aldım ayakkabı bizim paramızla 148 lira yapıyor fakat 152 lira çekilmiş hesabımdan. Yada ürünü sipariş veriyorum blokoj koyuyor hesabıma. Ürün 148 lira yerine 150 lira blokoj koyup 152 lira çekiyor. Bu ürünü göre değişiyor. Dediğim gibi kimi üründen 10 kuruş kimisinden 2 buçuk lira fazla çekilmiş. Bunun o gün ki kura göre çekildiğini varsayalım her ürün başı 10 kuruş normal diyelim ama 4 buçuk lira 2 buçuk lira tuhaf geldi bana. Toplam da her ürün için yapılan kesintileri hesapladım 9 parça ürün için 17 lira yapıyor bu az bir para değil. Bu durum neden oluyor. İş Bankası mı komisyon alıyor veya AliExpress mı alıyor. Bu paralar ne oluyor ? Nereye gidiyor ? Acaba ürün bazı mı para çekiliyor diye sordum ama mesela 97 liralık bir kulaklık için 2 buçuk lira  fazla kesilmiş. 116 liralık bir kulaklık için 3 buçuk lira fazla kesilmiş. 20 liralık bir bileklik için 1 lira fazla kesilmiş. Bu fazla kesintiler neden oluyor. İnternette bir araştırdım ama adam akıllı bir bilgiye rastlıyamadım. Yardımcı olabilecek yada bilen biri var mı ?

2 Answers
Best Answer
Kaan answered 2 sene ago

Blokaj dediğin nedir bilmiyorum ancak ben alışveriş yaparken siparişi verdiğimde provizyonda bekleyen işlemlerde görünüyor. Aliexpress üzerinde para birimi olarak TL seçiyorum. Diyelim ki ürünün Aliexpress üzerindeki TL fiyatı 150 TL ise bankadan kesilen tutar 152-153 TL civarında oluyor. Bu da bankanın döviz kurundan kaynaklanıyor.
Senin durumun tam olarak bu şekildeyse cevabı bu olmalı.

Tamer answered 2 sene ago

Bankayı aradım telefondaki başkalaşım kadın banka kurundan kaynaklandığını söyledi.

Your Answer

2 + 14 =